SEO paslaugos naujai įkurtam verslui: ar verta pradėti nuo pirmos dienos?

Naujai įkurtas verslas dažnai pradeda savo kelią su ribotu biudžetu ir daugybe klausimų: kur investuoti pirmiausia, kaip pritraukti pirmuosius klientus, ar rinktis mokamą reklamą, ar koncentruotis į ilgalaikį matomumą. 

SEO paslaugos šiame kontekste dažnai atrodo kaip „vėlesnis žingsnis“, tačiau praktika rodo, kad ignoruojant SEO nuo pat pradžių, verslas praranda vieną svarbiausių konkurencinių pranašumų.

Ar verta SEO pradėti nuo pirmos dienos?

Pagal tarptautinę „Ahrefs“ ataskaitą, net 90,63 % naujų tinklalapių negauna jokio organinio srauto iš „Google“ per pirmus metus. Tai reiškia, kad be SEO darbo, net ir geriausias produktas gali likti nepastebėtas. 

Lietuvoje ši problema dar aktualesnė, nes daug smulkių verslų vis dar tiki, kad pakanka „Facebook“ paskyros ar rekomendacijų.

Naujas verslas dažnai laukia pusmetį ar metus, kol pradeda galvoti apie SEO. Bet būtent pirmos dienos yra svarbiausios, juk tada formuojasi svetainės struktūra, raktažodžių strategija, turinio planas. Jei šių dalykų nepadarai iš karto, vėliau tenka permokėti už klaidų taisymą,“ – pabrėžia Aurimas Skaržinskas, „Ateities rinkodara“, UAB vadovas.

Kodėl tai ypač svarbu Lietuvoje?

Lietuvoje verslo konkurencija yra koncentruota. Daug įmonių susitelkusios Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Naujam verslui didmiestyje be SEO išsiskirti yra beveik neįmanoma. Tuo tarpu mažesniuose miestuose SEO leidžia užimti lyderio pozicijas dar prieš konkurentus. 

Pavyzdžiui, jei Utenoje atsidaro naujas grožio salonas ir nuo pirmos dienos investuoja į lokalizuotą SEO, jis greičiau pasirodys paieškos rezultatuose nei seni rinkos dalyviai, kurie optimizacijos niekada nedarė.

Tarptautiniai pavyzdžiai

Tarptautinėje praktikoje SEO vertė naujam verslui įrodyta ne kartą. JAV startuolis „Casper“ (čiužinių gamintojas) nuo pat pirmos dienos skyrė didžiulį dėmesį SEO turiniui apie miego kokybę, čiužinių tipus, patarimus pirkėjams. Per pirmus dvejus metus jie pasiekė 100 milijonų dolerių pardavimų, o didelę dalį srauto sudarė organinė paieška.

Jungtinėje Karalystėje maža įmonė „Bloom & Wild“, prekiaujanti gėlėmis internetu, pradėjo nuo SEO turinio apie gėlių priežiūrą ir sezonines puokštes. Po kelerių metų jie tapo viena didžiausių gėlių pristatymo platformų šalyje, ir netgi aplenkė didžiuosius prekybos tinklus pagal paieškos rezultatus.

Tokie pavyzdžiai rodo, kad investicija į SEO nuo pirmos dienos leidžia augti organiškai ir išvengti priklausomybės nuo brangios mokamos reklamos.

Kiek kainuoja pradėti?

SEO pradžia nebūtinai reiškia tūkstantines investicijas. Naujam verslui svarbiausia tinkamai paruošti svetainę: pasirinkti aiškią struktūrą, optimizuoti puslapių pavadinimus, naudoti raktažodžius ir paruošti kokybišką turinį. Tai galima padaryti už kelis šimtus eurų, o vėliau investicijas plėsti pagal poreikį.

Aurimas Skaržinskas pastebi: „SEO paslaugos pradžioje nėra apie pinigų sumą, o apie teisingą kryptį. Jeigu nauja įmonė iš karto žino, kokius raktažodžius taikys, kokį turinį kurs, ir pasirūpina technine svetaine, tai gali duoti rezultatų dar prieš pirmąsias mokamas reklamos kampanijas.“

SEO ir mokama reklama – partnerystė, o ne konkurencija

Verta suprasti, kad SEO ir „Google Ads“ nėra priešininkai. Pirmomis veiklos savaitėmis, kai SEO dar „neįsibėgėjęs“, mokama reklama padeda pritraukti pirmuosius klientus. Tačiau SEO investicija ilgainiui sumažina priklausomybę nuo reklamos. Tai ypač svarbu naujiems verslams, kurie nenori viso biudžeto skirti tik „Google“ ar „Facebook“ kampanijoms.

Kiekviena diena be SEO yra prarasta galimybė. Paieškos sistemos indeksuoja turinį nuolat, o konkurentai taip pat juda į priekį. Jei naujas verslas laukia metus, jis jau atsilieka nuo tų, kurie pradėjo optimizuotis nuo pirmos dienos.

Pirmieji žingsniai lemia maratono pabaigą

SEO paslaugos naujam verslui nėra papildomas pasirinkimas, o privalomas starto komponentas. Tarptautiniai pavyzdžiai įrodo, kad tie, kurie pradeda optimizuotis nuo pirmos dienos, greičiau pasiekia tvarų augimą ir tampa konkurencingi net prieš didžiuosius žaidėjus. 

Lietuvoje, kur smulkus ir vidutinis verslas sudaro 99 proc. įmonių, tai gali būti esminis skirtumas tarp sėkmės ir nepastebėjimo. Kaip teigia Aurimas Skaržinskas: „SEO yra kaip pamatai – jei jų nepadedi pradžioje, vėliau pastatas vis tiek stovės, bet jo tvirtumas bus abejotinas.“